Twister Cake Art

12196171_983009105096188_5073871612723156761_n

Ha emlékeztek még, a fenti képpel kapcsoltban, ígértem egy mini interjút. Íme az alkotója aki, azóta egy nemzetközi díjat is besöpört, ami nem is csoda.

Ismeretségünk, az általános iskolából ered, azt gondolom, nevezhetem nagyon jó barátnőmnek, együtt hallgattuk/dühöngtünk  Dr. Albán slágereire és imádtuk a cicusokat, már akkor is. Aztán mindenki ment tovább a maga útján, de hála a közösségi médiának, újra megtaláltuk egymást. Ő sem él már otthon, ahogy jelenleg, én sem.Viszont egy nagyon érdekes helyre költözött, Finnországba. Ez a rész, csak róla szól és a mesterműveiről, aztán remélem kapunk egy is betekintést, a finnországi mindennapjaiba is. Íme, Melinda, nekem csak Melcsi, a link alatt pedig a cukrászdája:

11057366_895654513831648_1509559181065560352_o

Hol végeztél, milyen szakon?

A salgótarjáni kereskedelmi, 2 éves tanfolyamán végeztem cukrász szakon.

Mennyi ideig dolgoztál cukrászként?

Csak az iskolai idő alatt, amikor a gyakorlatomat töltöttem, dolgoztam cukrászként. És 2 éve kezdtem újra, amikor a finn nyelviskolába kerültem. Az elején csak az iskola társaimnak készítettem a tortákat. Rengeteget gyakoroltam és magamat próbáltam képezni itthon. Híres “Cake artistok” videóit néztem éjjel-nappal és rengeteget olvastam a tortázásról. Teljesen megszállottja lettem, a tortadekorálásnak.

11054393_923636917700074_3429197196926192564_o

Miért éppen a cukrászat?

Nem tudom. Miért ne? Mindig nagyon kreatív voltam és imádok alkotni. A cukrászatban tökéletesen ki tudom élni a művészi hajlamaimat.

14102327_1165054993558264_256003247550462109_n

Követed-e a mai trendeket?

Követem is a mai trendeket, meg nem is. Szeretek új anyagokkal és ízekkel kísérletezni, de nálam a gluténmentes és cukormentes süti, szóba sem jöhet. Az már nem is sütemény szerintem.  A laktózmentes az rendben van, mert attól nem változik meg a süti minősége. Édes szájú voltam addig, amíg saját cukrászdám lett. Azóta rá sem bírok nézni, semmi édesre. Az elején, mindent kóstolnom kellett mert nem bíztam magamban. Hátha elfelejtettem a cukrot beletenni meg ilyesmik . De most már, megvan a rutin.

Milyen tanácsot adnál a ma cukrásznak készülőknek?

Fontos, hogy ne ragadjanak le, a dobos és puncstortánál. Azok már a múlt. A fantázia tortáké a jövő. Ja és a cukrász szakma a legszuperebb a kreatív emberek számára!!

13653173_1149244651805965_773019797177355331_o
Milyen feladatokra készülsz most?

Minden erőmmel azon vagyok, hogy népszerűsítsem a fantázia tortákat itt Finnországban és az egészségesebb sütiket. Mert itt, nagyon silány minőséget csinálnak a cukrászdák. Mindent, félkész alapanyagokból készítenek és aromákkal. Én a krémekbe, csak igazi gyümölcsöket használok és nem használok ételszínezéket és sütőporon kívül, semmi adalékanyagot. Még a vanília rúd is organikus nálam!! A festékeket, csak cukormassza színezésre használom. Ezek az én nagy terveim!

Amikor kértem, hogy beszéljünk, még nem volt publikus a terve, miszerint elindul a birminghami Cake International versenyen, ahol arany érmet szerzett!! Hatalmas gratuláció és csak így tovább! Azzal váltunk el, hogy ő megnyeri ezt a versenyt, és munkával és hittel, meg is történt!! Igazi inspiráció vagy, kis barátném!!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

