Verselő június

uefa-euro-2016-5086697013379072-5635415851663360-ror

Vidor Miklós: Labda

 Bokorsövény fölött a labda átszökött,
a kőrakásra ugrott, s abban a pillanatban
átrúgtatta a partot, s a gyors folyóba csattant:
az ár csobogva továbbsodorta.

Úszott a labda, útra kelt, a víz alatta énekelt,
hullám dobálta, elkapta hab,
forgó lökött rajt jó nagyokat.

De ő nem bánta. Hej, bántam én!
A parton állva sirattam én!
Kértem is volna békítve már,-
hullámsodorban rég messze jár!

Még egyre látom:föl-le bukik,
habtaraj-háton tengerekig,
úsztatja tőlem a gyors folyó,
tűnő időben kalandozó!

 

Vélemény, hozzászólás?

